Mijn reis begon bij De Ezelsociëteit, waar ik tijdens mijn stage een grote liefde ontwikkelde voor ezels. Dankzij de waardevolle lessen van Ben Hart besefte ik al snel dat ik een cruciale rol kon spelen in het versterken van de band tussen ezeleigenaren en ezels. Mijn kennis groeide en bloeide, en met trots kan ik zeggen dat ik vele ezels en hun eigenaren heb kunnen helpen.
Naast verschillende workshops, lezingen en demonstraties voor o.a. Stichting Opvang De Ezelsocieteit, Vereniging het Nederlands Ezelstamboek, Animal Event en de kennisdagen STOAS Hogeschool heb ik ook veel ezelhouders kunnen helpen met hun ezels. Het resultaat? Meer begrip voor de ezel en voor de eigenaar zorgeloos genieten van de ezels.
Ik begrijp dat communiceren met ezels een uitdaging kan zijn; ze spreken niet onze taal én het is zeker geen paard met lange oren. Maar wat als ik je vertel dat ze ons meer te vertellen hebben dan we ons vaak realiseren? Hier komt mijn rol om de hoek kijken. Ik sta klaar om jou en je ezel te begeleiden, zodat jullie samen kunnen werken aan een betere samenwerking.
Dit pilot traject bestaat uit 2 bezoeken bij jou en jouw ezels op locatie en 3 tussentijdse contactmomenten per telefoon of online. Net wat jouw voorkeur heeft. Online heeft zeker voordelen, vooral als je bijvoorbeeld tussendoor een video in stuurt van jullie voortgang of waar je tegen aan loopt.
Onze eerste afspraak is altijd op locatie, bij jou en jouw ezels. Jij kunt mij alles vertellen over jouw ezel(s)en waar je tegen aanloopt. Geen zorgen, ik loop niet rond als een politieagent. Door een bezoek op locatie kan ik ook andere aspecten rondom jouw ezels zien. Soms spelen er meer dingen een rol en aangezien we voor de lange termijn oplossing gaan, nemen we alles mee. Een extra voordeel, zo kun je naast de training met jouw ezels ook vragen stellen over bijvoorbeeld verrijking en huisvesting.
Aan het eind van deze afspraak spreken we in overleg af hoe we de andere afspraken gaan invullen. Afhankelijk van het probleem en de noodzaak van het probleem kunnen we de andere afspraken op maat inplannen.
Vind je het spannend om alleen aan de slag te gaan? Dan plannen we de tweede afspraak op locatie eerder dan de vervolgafspraken per telefoon of online. Ik vind het belangrijk dat jij en jouw ezel zich goed voelen bij dit traject. Blijkt dat na de eerste afspraak wat dingen rondom jouw ezels aangepast moeten worden? En heb je wat meer tijd nodig? Dan plannen we tussendoor een afspraak in op afstand en komt het tweede bezoek op locatie later.
Regelmaat is wel één van de sleutelwoorden. Daarom hebben we iedere 2-3 weken contact (of op locatie of telefonisch/ online) en worden de contactmomenten verdeeld over de 3 maanden. Het is dus niet mogelijk om afspraken te verzetten of uit te stellen tot de laatste maand. Ik heb het beste met jou en jouw ezels voor. Daarom hebben we regelmatig contact om de voortgang te bewaken om zo het beste resultaat uit deze 3 maanden te halen. Ik ben dus soms een beetje streng maar verder wel heel aardig. 😉
Hieronder geef ik alvast antwoord op vragen die je misschien hebt. Staat jouw antwoord er niet bij? Stuur dan een e-mail info@ezellogica.nl.
Goede vraag! Mijn doel is om jou te helpen met jouw ezel(s). Door mijn ervaring en de vele ezelhouders die ik heb geholpen, heb ik geleerd dat één losse sessie niet genoeg is. De eerste afspraak op locatie is voor het verzamelen en analyseren van informatie. Vanuit daar gaan we samen aan de slag.
Vergelijk het (met een knipoog) bijvoorbeeld met een bezoek aan de huisarts. Je hebt een afspraak omdat je last hebt van je nek. Je komt de kamer binnen en de huisarts zegt “ooow, ik zie het al je hebt een verkeerde houding”. Misschien is dit zo maar misschien heb je last van stress, een overbelasting door verkeerd sporten, een scheve wervel of ander fysiek ongemak. Om zo maar een voorbeeld te noemen. Hoe serieus genomen voel je je als er geen vragen gesteld worden? Er niet verder gekeken dan alleen het moment van binnenkomst?
Daarnaast ga je na een losse sessie aan de slag met jouw ezel en in de praktijk blijkt dat er daarna altijd nog vragen komen. Vragen over de reactie van de ezel, praktische tips over de training of soms worden bepaalde dingen ook door de ezelhouder als spannend ervaren. Dit geeft niks maar vraagt allemaal om meer begeleiding om een goed resultaat te boeken. Daarom dus een traject. 🙂
Ik kan je met veel helpen maar ik ben ook eerlijk genoeg om te zeggen als het desbetreffende probleem niet binnen mijn expertise valt. We kunnen altijd een vrijblijvende telefonische kennismaking in plannen om te kijken wat het beste is voor jou én jouw ezel. Denk ik dat ik je niet kan helpen? Dan ga ik samen met jou kijken of er binnen mijn netwerk iemand is die jou wel zou kunnen helpen.
Dit traject duurt 3 maanden. Alle afspraken vinden dan ook plaats in en verdeeld over deze 3 maanden. Afspraken die niet binnen deze 3 maanden zijn opgenomen komen te vervallen,
Ja, je kunt in 3 termijnen betalen. Je betaalt één termijn bij de aankoop en de overige 2 termijnen worden automatisch geincasseerd.
Afspraken kunnen 48 uur van tevoren kosteloos worden geannuleerd, in overleg prikken we dan een nieuwe datum. Om te zorgen voor het best haalbare resultaat in deze 3 maanden hebben we om de 2-3 weken een afspraak. Op locatie of via de telefoon of online. Het is dus niet mogelijk om afspraken te verzetten, uit te stellen of te verzamelen tot de laatste maand.
In overleg en afhankelijk van de situatie en onze agenda’s, kunnen we kijken of we van 3 naar 2 maanden kunnen gaan. Er moet altijd voldoende tijd voor jou en je ezel zijn om te oefenen en waar nodig bij te sturen. Ik wil jou en jouw ezel een oplossing bieden voor de lange termijn en geen quick fix oplossing.
Het is mogelijk om eerst een gratis telefonische kennismaking in te plannen. In dit gesprek kun je uitleggen waar je tegen aanloopt en wat je graag zou willen. Ik ga samen met jou bekijken wat ik met dit traject kan betekenen. Ben je na de kennismaking enthousiast? Dan gaan we samen 3 maanden aan de slag! Een afspraak plannen? Stuur me een mailtje naar info@ezellogica.nl.
De praktijk heeft geleerd dat een losse sessie eigenlijk nooit voldoende is. Daarom ga ik een traject aanbieden, meerdere afspraken om jou met jouw ezel te helpen. Ook is mijn ervaring dat veel ezelhouders nog niet zo ervaren zijn met het maken van video’s en online meetings. Daarom heb ik dit traject zorgvuldig samengesteld om zo goed mogelijk te kunnen helpen. Om te kijken of dit in de praktijk ook echt zo is, is deze pilot beschikbaar (tegen een pilot prijs) om te kijken wat goed werkt en of er nog dingen verbetert moeten worden.
©2023 Ezellogica